Bu avımıza trofe umutları yüksek çıkmıştık hâlbuki. Maalesef umduğumuzu bulamasak ta, harika bir hafta sonu geçirdik. Sami UZUN ve Mesut BOZOĞLU ağabeylerim ile aksam saatlerinde Karaman’dan ayrıldık. Yolun daha 45. Km sinde lastiğimiz patladı. Hemen yakındaki bir petrole aracımızı çekerek, yedek lastiğimizi değiştirdik. Petrol de havanın olmaması ve yedek lastiğimizin de inik olduğunu görünce isler biraz karıştı. Çözüm ise Sami ağabeyden geldi. Hava veren makinanın arkasına gizlenmiş kolu çevirince bolca havamız oldu. Hemen yedek lastiğimizi şişirdik ve onunda sağlan olduğunu anladıktan sonra tekrar yola koyulduk.

alabalik-gunlukleri-gokala-gokkusagi-alasi-golde-balik-avi-tayyar-celik-trout-5

Yol üzerinde bir ilçede nöbetti lastikçisi bulduk ve patlayan lastiğimiz yaptırdık. Lastiğimiz yapılırken bizde biraz dinlenme fırsatı bulduk. Tamir işleri bittikten sonra zaman geçirmeden avlağımıza doğru yola koyulduk. Bizden önce avlak bölgesine gelen İbrahim KÜÇÜK ve eşiyle buluştuk. İbrahim eşi ile sürekli kamp yapar ve Türkiye’nin sayısız yerlerini gezmişlerdir. Bu gezilerini www.gezgin-iz.com web sitelerinden de takipçileri ile buluşturuyorlar. Fırsat buldukça da bizimle balığa gelmeye çalışır.

alabalik-gunlukleri-gokala-gokkusagi-alasi-golde-balik-avi-tayyar-celik-trout-4

Daha önce gitmediğimiz bir bölgeye doğru hareket ettik. Tarihler üzerine ve Google maps yardımı ile bölgeye zorlu bir arızı koşullarında ulaştık. Hemen kamp girişimlerinde bulunduk. Fakat kamp alanımız ile avımızı yapacağımız yer arasında oldukça fazla, yürüme mesafesi vardı. Bu yüzden çadır kurmadık ve acıkan bedenlerimizin derdine düştük. Herkes yemek hazırlığında ilen bende bölgeyi keşfe çıktım. Oltalarımızı atacağımız ve konaklayacağımız yeri belirleyip yemek olayına katıldım. Çaylarımızı da içtikten sonra, zorlu yolculuk başladı. Kamp alanından avlanacağımız yere yükümüzü yüklendik ve ilk zorlu inişten döşe kalka indik. Keşif esnasında gördüğüm patikayı bulamayınca, çalılar arasından zorlu bir tırmanışa geçtik. Nihayetinde hedefimize ulaştık.

alabalik-gunlukleri-gokala-gokkusagi-alasi-golde-balik-avi-tayyar-celik-trout-7

Hemen yemleme işine başladım. Mesut ve Sami ağabeyde takımlarını hazırlamaya başladılar. Tüm hazırlıklar bitmişti ve şafağın sökmesini beklemeye başladık. Eski sazancılardan olan Sami abi biraz sazan için uğraşsa da sonuç alamadı. Gün ağarmaya başladığında ise ilk balık Sami ağabeyden geldi. İri bir Gökala çekmişti. Balığı kancadan çıkartıp oltasını yenileyen Sami ağabey aynı olta ile bir balık daha almıştı. Peş peşe gelen bu balıklar bizi çok sevindirmişti. Tam balık başlayacak derken karşımızdaki tesisler balıkları yemlemeye başladı. Öğle tahmin ediyorum ki bu yemleme esnasında, alışkanlık kazanan balıklar tesislerin altından düşecek yemleri kapmak için oraya gidiyorlar.

alabalik-gunlukleri-gokala-gokkusagi-alasi-golde-balik-avi-tayyar-celik-trout-1

Uzun bekleyişlerin ardından benim oltadan zil sesi gelmişti. Hemen oltayı elime alarak çekmeye başladım. Bir sonunda bir gökala da ben almıştım. Yeniden yemleme yaparak beklemeye başladık. Ama av istediğimiz gibi gitmiyordu. Tek tük balık çıkarken, İbrahim den telefon geldi. Kahvaltının hazır olduğu duyunca, her şeyi bırakarak kahvaltıya koştuk. İbrahim ve eşi güzel bir kahvaltı masası hazırlamışlardı. Uzun uzun kahvaltımızı yaptık. Benim aklım hep oltalar da olduğundan, İbrahimlerle vedalaşarak aşağıya indim. Oltanın birinde bir balık vardı. Çok geçmeden Sami ve Mesut ağabeylerde geldi. Beklemekten sıkılmıştık. Arada büyük umutlarla kaşık atıp çek sekte balık yoktu. Çok seyrekte olsa yemli takımlara vuran balıklar, iştahımızı arttırıyordu. Ama aradaki bekleme sureleri uzadıkça bizimde avlanma isteğimiz azalıyordu.

alabalik-gunlukleri-gokala-gokkusagi-alasi-golde-balik-avi-tayyar-celik-trout-3

Nitekim de öyle oldu. Avımızı sonlandırmaya kadar verdik. Ama bu eşyalar ile o yol nasıl dönülecekti, gözümüz yemiyordu. Ağırdan alarak takımlarımız topladık ve dönüş yoluna geçtik. Aracımızın yanına geldiğimizde kan ter içinde kalmıştık. Uzun bir soluklanmanın ardından. Dönüş yanına geçtik. Çok şükür kazasız belasız bir avı daha ardımızda bırakmıştık. Başka bir av hikayesinden buluşmak üzere, tüm dostlara rastgele.