Aslında bu ava gitmeyecektim. Yıllık iznimin çoğunu neredeyse derelerde geçirmiştim. Sabah 8:30 da İbrahim’den gelen telefon ile uyandım. Emrah ile derede olduklarını ve Mesut ağabeyinde yolda olduğunu söyledi. Bende geleceğimi söyleyerek telefonu kapattım. Hızlı bir şekilde üzerimi giyinerek evden çıktım. Otogardaki benzinliğe uğradım. Aracımın ve kendi ihtiyaçlarımı karşıladıktan sonra, otogardaki büfenin meşhur tostundan aldım. Hemen yola koyuldum.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-11

Saat 10:00 gibi avlandıkları dereye gelmiştim. Telefon ile aradım ve nerede olduklarını sordum. Derenin aşağı kısımlarında olduklarını öğrendim. Son üç avımda bende derenin aşağı kısımlarında avlanmıştım. Balığında biraz nazlı olduğunu öğrenince, derenin üst kısımlarında avlanmaya karar verdim. Balığın durumuna göre onlara da haber edeceğim söyledim. Hazırlıklarımı tamamladıktan sonra dereye indim. Suyun gelişine doğru ilerlemeye başladım. Kaşığımı atıp çekmeye başladım. Küçük gök alalar hemen kaşığımı kovalamaya başladılar. Birkaçını kandırarak fotoğrafladıktan sonra suya iade ettim.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-10

Dereden çıkarak patikaya geçtim. Biraz ilerledikten sonra bir balıkçıya rastladım. Biraz sohbet ettik. Yukarılardan kiloya yakın bir gökala aldığını söyledi. Sohbeti tadında bırakarak ilerlemeye başladım. Çok fazla ilerlememeden, sağlam bir asılış aldım. Ama bu heyecan fazla uzun sürmedi. Burada yaklaşık on dakika kadar aynı yerde uğraştım. Kancanın acısını alan balık, bir daha kaşığıma saldırmadı. Suların durgun aktığı ve derinleşen bölgelere geldiğimde ise kaşığımı her atışımda balıklar tarafından takip alıyordum. Bunların çoğunluğunu sudan dışarı aldım. Boyları 10 ile 25 cm lik bu balıkları fotoğrafladıktan sonra tekrar suya iade ettim.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-9

Bir ara aklıma derede yalnız olmadığım geldi. Aşağı kışımdaki arkadaşlarımı aradım ve balığım çok aktif olduğunu söyledim. Onlarında benim bulunduğum bölgeye geldiklerini öğrenince, beklemeye karar verdim. Biraz ilerimdeki söğüt ağacının altına gittim. Burada söğüt ağacının köklerinden su viraj alıyordu ve birazda derinlik vardı.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-8

Ağacın geniş dallarının altına yerleştim. Sırt çantamı çıkardım. Bir şeyler içerken arkadaşlarımı beklemek için güzel bir yerdi. Sırtımı ağaca yasladım ve derenin şırıltısını, etrafımda uçuşan kuşların cıvıltılarını dinlerken, balıkların su üstünden gelen nesnelerle ilgilendiklerini fark ettim. Oltamı elime aldım ve suyun girişine doğru salladım. Tahminimce kaşığım tam viraja gelmişti ki sağlam bir aşılışla makineden kalama sesleri yükselmeye başladı. Aslında balığın bu kadar büyük olduğunu tahmin etmemiştim. Kalamanın gevşek kaldığını düşünmüştüm. Kalamayı biraz sıkarak balığı çekmeye başladım. Balık inanılmaz bir güç ile asılıyordu, o anda büyük bir balık olduğunu anladım. Hemen az ilerinde buran çantama uzanarak, kepçeyi çıkartım. Balık arada bana doğru geliyordu. Tam ben boşluğu aldığımda ise önümde sudan fırladı. Balığı büyüklüğünü görünce iyice heyecanlandım. Balık arada fişekliyor ve köklere doğru kaçıyordu. Defalarca balığı yaklaştırmama rağmen, bir türlü kepçelemeye fırsat vermeden yeniden fişekliyordu. Bol taklalar ve gelgitler yaparak beni iyice heyecanlandıran bu balığı sonunda kepçelemeyi başardım.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-7

Balığı kepçe ile birlikte kucağıma alarak, heyecanımın dinmesini bekledim. Kalp ritimlerin yavaştan normale dönüyordu, fakat yüzümdeki mutluluk ifadesi uzun bir sure geçmedi. Arkadaşlarımı beklerken bir yandan da fotoğraflar çekmeye başladım. Çok geçmeden ilerden Emrah ve İbrahim göründüler. Balığı derenin kenarına yatırdım. Yanıma geldiler ve var mı bir şey diye sordular. Bende yok bir şu suyun içerisindeki ufaklı var diyerek balığı gösterdim.  Balığı gördüklerindeki yüz ifadeleri halen aklımdan çıkmıyor. İbrahim ve Emrah balığı incelerken Mesut ağabeyde gelmişti. Balıkla birkaç fotoğrafımı çekmesini istedim. Morali bozulan Mesut ağabey bana trip atarak, balıkla beni fotoğraflamaya başladı.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-5

Fotoğrafların ardından avımıza devam etmeye başladık. İbrahim ve Emrah önden, Mesut ağabeyde onların ardından gitmeye başladı. Beni de artçı yaptılar. Bende arkalarından siftinerek ilerliyordum. Çok geçmeden Mesut ağabey dönmüş geliyordu. Gözlüğünün düştüğünü ve oradan da döneceğini söyledi. Öndeki ekibe yetişmek için ben olta atmadan hızlıca ilerlemeye başladım. Yanlarına geldiğimde onlarında balık çıkmadığı için avlak değiştirmeye kadar verdiklerini öğrendim. Ben ise bu avlakta kalacağımı söyledim ve vedalaşarak ilerlemeye başladım.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-3

Derede yine yalnız kalmıştım. Aslında yalnız avlanmaya daha çok seviyorum. Yalnızken yaptığım avlarımda her zaman daha iyi sonuçlar almışımdır. Hem rahatça takılıyorum, hem de avıma daha iyi odaklana biliyordum. İlerledikçe kaşığıma küçük azmanlar saldırmaya başladı. O kadar çoklardı ki, her üç atışımdan birinde kesinlikle balık alıyordum. Çok sayıda bu azmanlardan, yakala bırak yaparak ilerledim. Oldukça fazla yol yaptığımı fark ettiğimde bende dönmeye kadar verdim.

alabalik-gunlukleri-dere-avi-gokkusagi-alasi-rainbow-trout-1

Dönüş yolunda çok fazla olta atmadım. Güneş tam tepedeydi ve yanımda da su kalmamıştı. Hızlı bir şekilde aracıma ulaşmak istiyordum. Aracımın yanına geldiğimde ise terden sırılsıklam olmuştum. İlk işim termos çantamdaki içeceklere daldım. Biraz dinlendikten sonra Karaman’a doğru yola koyuldum. Yoldayken İbrahim’den telefon geldi. Gittikleri yerde üç tane porsiyon üzeri balık aldıklarını söyledi. Gitmem için çok ısrar etseler de avımı sonlandırmıştım artık. Size rastgele giyerek evimin yolunu tuttum.

Bu geç kalınmış ama sonuçları güzel biten, avımızı da burada sonlandırmış olduk. Tüm güzel insanlara rastgele. Unutmayalım ki salarsak tekrar tutarız.

• Avda kullanılan Ekipmanlar:
  • Kamış : Shimano Scimitar AX UL 2.10cm 1-4gr aksiyon
  • Makine: Shimano Aernos 2500FB
  • Misina: Pinorex Eagle 0.18mm Flurucarbon
  • Sahte : Çeşitli döner kaşıklar.