BİR DERE HİKAYESİ

331

Avından en çok keyif aldığım, derelerin hırçın savaşçılarından Gökkuşağı Alabalığı (Oncorhynchus mykiss)

Mesut ağabey ve Bayram sözleşiyorlar, derede avlanmak için. Ben ise yine çalışan eleman olarak, aralarına katılamıyorum. Çok gitmek istediğim bu ava, elimde olmayan nedenlerden dolayı katılamıyordum. Gece 4:00 uyanıyorum ve bir türlü uykuya tutmuyor. Mesut ağabeyi arayarak yola çıkıp çıkmadığını soruyorum. Daha gitmediğini ve öğle vaktine döneceğini öğrenince, geçerken beni de almasını istiyorum. İşe biraz geç kalsam sorun olmayacağını düşünerek.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-2

Hemen hazırlanmaya başlıyorum. 5:00 gibi Mesut ağabey beni almaya geliyor. Yola çıkıyoruz. Bayram ile avlakta buluşuyoruz. Zaman geçirmeden ava başlıyoruz.

Bayram kaşık tercih ederken, Mesut ağabey ile bende silikon yemlerle avlanmaya karar veriyoruz. Denemeler yaparak dere boyunca, akıntıya karşı ilerlemeye başlıyoruz. Fazla geçmeden Mesut ağabey, güzel bir yavru çekiyor. Fotoğraflıyoruz ve hemen suya iade ediyoruz. Bir müddet sonra, ayrılarak avlanmaya devam ediyoruz. Çok geçmeden ben güzel bir balık alıyorum. Yalnız olduğumdan kendi kendime fotoğraf çekme çabalarına girişiyorum.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-3

Derenin neredeyse her tarafını kaplayan, böğürtlen çalılarından dolayı olta atacak çok az yer bulabildim. Derenin karşısı, atış yapabilmek için sanki daha iyi gibiydi. Kasık çizmelerim olmadığı için, karsıya ıslanarak geçmek zorunda kaldım. Derenin buz gibi suyu içimi titretti. Oltamı atabileceğim yerler ararken, kimi zaman su içerisinden ilerledim. Nasıl olsa ıslanmıştık artık.

İkinci balığımı ise hiç beklemediğim, bir noktadan aldım. Suyun içerisindeydim ve hemen önümdeki çağlağa bırakmıştım yemi mi. Hafif sürüklenip söğüt ağacının altına gitmişti yemim. Birden kalamadan ip boşalmaya başladı. Çok kuvvetli bir güçle karşılık veriyordu balık. O an buyuk bir balık olduğunu anlayarak, kepçe mi çıkarttım. Başladım balığı yormaya. Köklerin arasına dalıyor, kurtula bilmek için elinden geleni yapıyordu. Ani manevralarla ne kadar kurtulmaya çalışsa da, yaptığı bir hata balığı bana getirdi.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-1

Su üzerindeki sayısız taklalardan sonra, çağlaktan çıkarak benim bulunduğum sığ suya girdi. Burada da ne yaptıysa, kurtulamadı. Tabi ki kepçeye almakta o kadar kolay olmadı.

Balığı kepçeledikten sonra, derenin kenarına oturdum. Balık kepçenin içerisinde sudaydı. Bende keyif sigaramı yaktım, dumanlarken Bayram geldi. Bendeki keyfi görünce ‘Balık aldın demi’ dedi. Bayram’ına bulmuşken birkaç fotoğraf çekinerek, avımıza kaldığımız yerden devam ettik.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-4

Ne kadar uğraşsak ta başka balık alamadık. Benim için zaten tatmin edici bir balık almıştım. Dönme vaktimiz geldi ve Bayramı derede bırakarak, Karaman’a doğru yola koyulduk.

Bu ay içerisinde kurduğumuz derneğimizin sevincini de sizlerle paylaşmak istiyorum. 15 Temmuz 2015 tarihinde  (KAROBDER) Karaman Sportif Olta Balıkçılığı ve Doğal Hayatı Koruma Derneği ülke genelindeki STK’lar arasında yerini aldı.

Bir sonraki sayımızda buluşmak üzere, tüm güzel insanlara rastgele. Unutmayalım salarsak tekrar tutarız.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-5

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-6

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.