Bu avımızı sanki Cennetten yeryüzüne düşmüş, güzelliklerle dolu bir avlakta gerçekleştirdik. Facebook arkadaşlarımdan Mustafa GÜNEY’in daveti üzerine, gece yarısı 3:00 da çıktık yola. Sabaha karşı yolda bir dinlenme tesisinde durarak Mustafa’nın gelmesini bekledik. Çok geçmeden Mustafa’da ekibi ile geldi. Çorbalarımızı içerken Mustafa bizlere gideceğimiz avlak hakkında bilgiler verdi. Önceki avlarından bahsetti. Muhabbet güzel gidiyordu ama daha yolumuz vardı. Ben ise sabahın ilk saatlerinde dere olmak istiyordum. Çorbalarımız biter bitmez, kaldırdım ekibi. Düştük tekrar yollara.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-12

Biz Karaman ekibi olarak dört kişiydik. Ben, ağabeyim Fidafer, yeğen Mustafa ve Ali Emrah UĞUR. Mustafa ile de kardeşi ve bir arkadaşı gelmişlerdi. Issız yollarda dağlara doğru tırmanırken, önümüzden ilerleyen Mustafa’nın aracını takip ediyorduk. Yol üzerinde bir köyde durduk. Burada ekipten bazılarımız sabah namazını kıldı. Fazla yolumuz kalmamıştı. Ama ben sabırsızlıktan yolu bitiremiyordum. Bu avlağa daha önceden de gelmiştim, fakat o zaman farklı bir bölgesinde avlanmıştık.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-9

Avımızı yapacağımız bölgeye nihayet varmıştık. Alaca karanlıkta hızlı bir şekilde hazırlıklarımızı tamamladık. Ve bir anda derenin kenarında bitiverdim. Gün aydınlanırken bizde kaşıklarımızı savurmaya başladık. Bulunduğumuz yerin önünde bir set vardı. Su oldukça durgun ve küçük bir gölette benzer havası vardı. Burada yaklaşık bir saat kadar kaşık gezdirsek te, Mustafa’nın arkadaşı dışında kimse balık alamadı. Ben yine yerimde duramayıp, suyun gelişine doğru ilerlemeye başladım.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-13

Ben ilerledikçe avlak asıl yüzünü gösteriyordu. O kadar harika bir doğası vardı ki, o güzellikler günlerce aklımdan çıkmadı. Kayalıkların daha yoğun olduğu bir yere gelmiştim. Kaşığımın ardında bir gölge hissettim sanki. Burada biraz takılsam da o gölgeyi bir daha hissedemedim. Tekrar yukarılara doğru ilerlemeye başladım. At çek yaparak ilerlerken, büyükçe bir kayanın altından ok gibi fırlayan bir gökala kaşığıma saldırdı. Balık kaşığa birkaç kez saldırsa da, kaşığı alamadı. Sonrasında beni fark eden balık, çıktığı kayanın altına tekrar kaçtı. Burada defalarca uğraşmama rağmen, balık güvenli bölgesinden bir daha çıkmadı. Yukarılarda fazla zaman geçirdiğimin farkına vardım. Arkadaşlarımın meraklanmamaları için geri dönüşü geçtim. Dönüş yolunun yarında ağabeyim ve yeğenin ile karşılaştım. Beni merak edip ardımdan gelmişler. Onlarda da balık alamamışlardı. Birlikte dönmeye başladık. İlk başlangıç noktamıza vardığımızda ise geride kalanlar birkaç balık yakalamışlardı. Setin önüne inerek birkaç balıkta bizler aldık. Vakit öğleye doğru yaklaşırken, yemek için bölgedeki bir alabalık çiftliğine doğru yola koyulduk.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-7

Yol üzerinde bir yere daha uğradık. Burada su oldukça derindi ve aşağıdaki balıkları çok rahat görebiliyorduk. Fakat balıkları kandırmak imkânsızdı. Burada denemediğim sahte kalmadı. Yanımdaki kaşıkların tamamını, nimi maket yemleri, Lrf tarzı silikon sahteleri ve hatta en çok verimli avlandığım silikon toplar bile bu balıkları cezbedemedi. Buradan ayrılmam zor olsa da, ardıma baka baka ayrılmaz zorunda kaldım.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-6

Ve nihayet acıkan karınlarımızı doyurmak için tesise vardık. Derenin hemen kenarında güzel bir tesisti. Menüde ise alabalık vardı. Lezzetli balıklarımızı tam bitirmiştik ki, hava aniden kapadı ve ardından bardaktan boşalırcasına bir yağmur başladı. Tesisin kapalı bölümüne geçerek burada yağmurun dinmesini bekledik. Anlaşılan hepimiz yorulmuştuk ki, oturduğumuz sandalyelerde biraz kestirdik.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-5

Kısa ama dinlendirici bir uykunun ardından, başka bir bölgeye doğru yola koyulduk.  İlk başladığımız bölgenin de ilerisinde olan bu yere giderken, sabahki kayanın altından fırlayan balığı tekrar deneme için yolda aracı durdurdum. Emrah ile birlikte dereye indik. Bu sefer daha temkinli davranarak, uzaktan kayanın ilerisine doğru bir atış yaptım. Daha ilk atışımda balık yapıştı kaşığa. Emrah’tan kepçeyi hazırlamasını istedim ve başladık balıkla mücadeleye. Balık panikle bir oraya bir buraya doğru kaçmaya çalışırken, arada sudan fırlıyor bize kendini gösterirken, bizde coşkulu seslerle anı yaşıyorduk. Birkaç kez git gel yaptıktan sonra Emrah balığı kepçeye aldı. Kayda değer bir gökala almıştık. Birkaç kare fotoğrafın ardından, yukarıda bizi bekleyen ekibin yanına giderek yeni bölgeye doğru yol çıktık.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-4

Yeni avlanacağımız bölgeye geldiğimizde, önümüzde harika bir kanyon kıvrıla kıvrıla yükseliyordu. Büyük umutlar ile daldık kanyona. Burası o kadar güzeldi ki, doğayı izlemekten ava adapte olamıyordum bir türlü. Kanyonda ilerledikçe duvarlar yükseliyor, koca koca kayaları geçmekte zorlanıyorduk. İlerledikçe ekipte dökülmeye başladı. Bir baktım yanımda sadece Mustafa kalmış. İki kişi kalmıştık ve dönmekte istemiyorduk. Daha yukarılara ulaşmak için sürekli tırmandık. Balık popülasyonu ise burada daha fazlaydı. Çok sayıda yavru ve porsiyon altı olan gökalaları yakalayıp suya geri bırakıyorduk. Buralarda eskiden canım kırmızı benekliler yaşarmış. Ama gökalalar nesillerini tamamen bitirmişler. Çok uzun zamandır bu bölgeden kırmızı benekli yakalayan olmamış. Gökalaların nasıl baskın ve tehlikeli bir tür olduklarının en iyi örneği aslında bu dere.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-10

Mustafa ile ilerledikçe ilerledik. Ne o geri dönmek istiyordu nede ben. Öyle bir yere gelmiştik ki, kanyonun duvarları iyice daralmıştı. Önümüzdeki su ise geçemeyeceğimiz kadar derindi. Burada yine irice bir gökala tarafından kaşığıma üç saldırı girişimi oldu. Fakat balık kaşığı bir türlü alamadı. Hava kararmadan kanyondan çıkmamız gerekiyordu. Ve artık dönüş yoluna geçmiştik. Daha hızlı ine bilmemiz için oltalarımızı kapattık ve zaman kaybetmeden aşağıya doğru inmeye başladık.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-11

Geri döndüğümüzde ise ekip hazırlanmış bizi bekliyorlardı. Bizde ıslanan elbiselerimizi değiştirdikten sonra, dönüş yoluna geçtik. Sabahki buluştuğumuz tesiste tekrar bir mola verdik. Çaylarımızı yudumlarken avın değerlendirmesini yaptık. Başka bir avda buluşmak üzere, Mustafa ve ekibine veda ederek Karaman’a doğru yola koyulduk. Eve nasıl geldiğimizi hiç hatırlamıyorum. Tüm yolu uyuyarak geçirmişim. Bu avımızı da böylelikle ardımızda bırakmış olduk. Gelecekte de bu balıkları yakalamak istiyorsak, yakala bırak prensibini kesinlikle benimsememiz gerekiyor. Salalım ki tekrar tutalım. Başka bir av hikayesinde buluşmak üzere. Tüm güzel insanlara, rastgele.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-tayyar-celik-dere-avi-doga-3

• Avda kullanılan Ekipmanlar:
  • Kamış : Okuma V Sistem  1.80cm 2-10gr aksiyon
  • Makine: Shimano Aernos 2500FB
  • Misina: Latex 0.16mm Flurucarbon
  • Sahte : Çeşitli döner kaşıklar.