DERENİN ÇILGINI

183

Yine bir dere avı için günler öncesinden hazırlıklara başladık. Daha doğrusu hazırlıktan ziyade, beklemek bizi yordu. Bayram AZBOZ ile ne zaman, bir ava karar versek zaman geçmek bilmiyor. Günde en az 3-4 görüşmesi yapıyoruz sanırım. Durum böyle olunca, beklenen gün bir türlü gelmek bilmiyor.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-10

Her beklenen gün gibi, bununda zamanı gelmişti. Sabah 4:30 da ben Karaman’dan Bayram ise Ereğli’den yola çıktık. Ortak buluşma noktamıza Bayram bende önce gelmiş bekliyordu. Kısa bir muhabbetin ardından, dereye doğru yola koyulduk. Avımızı yapacağımız bölgeye yakın bir yere araçlarımızı park etik. Ekipmanlarımızı kuşanarak, dereye doğru inmeye başladık. Hava biraz serindi, hafiften üşüyordum. Ama bizdeki balık sevdası, içimizi ısıtıyordu.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-4

Sonunda kaşıklarımızı su ile buluşturduk. İki ve üç numara çeşitli renk ve markalardaki kaşıklarımızı deniyorduk. Ava başladıktan yarım saat sonra, ilk hareketlilik Bayram’dan geldi. Çok iri bir Gökkuşağı Alası ile mücadeleye başladı. Hemen yanına koşturdum. Sırt çantamın içindeki kepçeyi çıkartarak, suyun kenarına yaklaştım. Bu arada balık çok güzel sıçrayışlar sergiliyordu. Bayram ise heyecanlı bir şekilde, anın tadını çıkartıyordu. Ama bu mutluluk fazla uzun sürmedi. Balık kendini köklerin arasına sakladı. Ne kadar uğraş sakta çıkartmayı başaramadık. Sonunda misinayı kopartmaya karar verdik. Biraz zorlamanın ardından misinamızı koparttık. Bayramın morali biraz bozulsa da, balığın ona yaşattığı anlar halen kalbinin hızla çarpmasına neden oluyordu.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-3

Dereden yukarıya doğru ilerlemeye başladık. Girişin biraz zor olduğu bir yer vardı. Böğürtlen çalılarının sıklığından dolayı, orasını sıklıkla boş geçerdim. Bu sefer hislerin oraya götürdü beni. Sağımızı solumuzu biraz çizdir sekte, istediğim bölgeye olaştım. İlk atışı Bayram yaptı. Ardından bense salladım kaşığımı, sanırım daha üç kez çevirmiştim makinenin kolunu. Birden kuvvetli bir asılışla, makineden kalama almaya başladı. Kamışım ise iki büklüm. Biraz kalamayı sıktım, ardından suya girdim. Su buz gibi ama kinin umurunda. Oltadaki balık suyun soğukluğunu hissettirmiyor bile. Balık kurtulma çabasında, sudan fırlıyor taklalar atıyor ama nafile. Bayram’da kepçeyi alarak suya girdi.  Fazla uğraştırmazı bizi, aslında kaçacağım derken kendisi girdi kepçeye. Birkaç kare fotoğrafın ardından avımıza devam ediyoruz.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-2

Bayram ile biraz mesafeli avlanmaya başladık. Bir süre sonra ben biraz mola vermek için durdum. Beş dakika sonra Bayram’da yanıma geldi. Bir şeyler atıştırdık, içeceklerimizi içtik. Bir yanda haftaya yapacağımız avın, planlarını yapmaya başladık. Baktık muhabbet uzuyor, zamanımız önümüzdeki dere gibi akıp gidiyor. Hemen toparlanarak avımıza geri döndük. Ben önden Bayram arkadan ilerlemeye başladık.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-1

Geçtiğimiz haftalarda iri bir balık aldığım, bölgeye gelmiştim. Biraz kaşık gezdirdim, ama sonuç alamadım. Tam çıkmaya karar vermiştim ki, içimdeki his son bir atış daha yapmamı söyledi. Bismillah diyerek salladım kaşığımı. Yavaş yavaş çekmeye başladım. Ansısın sağlam bir vuruş aldım. Ardından balık başladı kalama almaya. Dereden aşağı doğru iniyordu. Kullandığım kamış ise 1-11 gr atarı olan, çok hassas bir kamış. Kamış hassas olunca, balığın verdiği aksiyonda iki katına çıkıyor.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-9

Kalamayı biraz sıktım. Başladım balığı çekmeye. Yalnız balıkla aramızda oldukça fazla mesafe farkı var. İlerimden balık sıçramaya başlayınca, yok artık dedim. Hemen suya girerek, Bayram diye bağırmaya başladım. Bir yandan da balık ile, inanılmaz bir mücadele içerisindeyim. Seslenişimi duyan Bayram koşturarak yanıma geldi. Hemen kepçeyi hazırlamasını ve yanıma gelmesini istedim. Bayramda kepçeyi alarak dere girdi. Balık zaman zaman durgunlaşıyor, gücünü topladıktan sonra çıldırmışçasına kalama almaya başlıyordu. Yalnız benden çok Bayram heyecanlıydı sanırım. Benden çok onun coşkulu sesi çıkıyordu.

Balığı oldukça yanımıza yaklaştırdığımızda. Balık kendini köklerin arasına atmayı başardı. Aklıma Bayramın kaçırdığı balık geldi bir an. Balığı saklandığı yerden, çıkartabilmek için epeyce çapa saffettik. Ama sonunda amacımıza ulaştık. Köklerden çıkan balık, tekrar aşağıya doğru kalama almaya başladı. Kalama oldukça sıkıydı. Fazla kalama alamayan balık, sudan fırlıyor ardı ardına taklalar atıyor, kurtula bilmek için elinden geleni yapıyordu.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-6

Bizde zaten, bu olayı istiyorduk.

Sonunda balığı, kepçeye almayı başarabildik. Bizde ise inanılmaz bir coşku. Resmen zafer çığlıkları atıyorduk. Dereden çıkarak fotoğraf faslına geçtik. Yalnız şu bir gerçek, yalnız olsaydım bu balığı kesinlikle alamazdım.

Bayram’a bugün büyük balıkların günü, haydi zaman kaybetmeyelim dedim. Başladık tekrar derede balık aramaya. Birkaç küçük balık çekip, tekrar suya iade ettik. Ama başka büyük balık bulamadık.

Dönüş yolunda da birkaç küçük balık rastgeldi. Onları da doğal ortamlarına geri bıraktık. Döner kaşıklar ile avlanmanın en güzel yanlarından biri ise, salmak istediğiniz balıkları zarar görmeden, tekrar suya iade edebilmeniz. Saat 11:00 gibi avımızı sonlandırmaya karar verdik. Vedalaşarak şehirlerimize doğru yola koyulduk. Haftaya kırmızı beneklinin peşinden koşacağız. Bakalım zaman nasıl geçecek.

Bir sonraki yazımızda buluşmak ümidi ile tüm güzel insanlara rastgele. Bu arada unutmayalım. Salarsak tekrar tutarız.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-8

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-rainbow-trout-7

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.