İNTİKAM ZAMANI

106

Daha önceden hiç gitmediğimiz bir avlak için, Mesut ağabey ile günler öncesinden hazırlıklara başladık. Bize rehberlik yapacak olan, Mesut ağabeyin komşusu, emekli öğretmen Şinasi TATLIPINAR ağabey ile birlikte Pazar sabahı 5:30 gibi beni evden aldılar. Kahvaltımızı yapmak için bir simitçiye gittik. Kahvaltımızı yaptıktan sonra hemen yola koyulduk. Gideceğimiz yeri internet üzerinden biraz araştırmıştık. Karaman’a yaklaşık 85 km uzaklıktaydı. Yolun 20 km’sinden fazla ise stabilize yoldu. Bu 20 km’lik yolu çoğunlukla, dereye yakın mesafede ilerledik. Giderken güzel avlana bileceğimiz yerleri tespit ettik. Asıl hedeflediğimiz bölgeye vardığımızda, son hazırlıkları da tamamlayarak derenin akıntı yönünde avlanmaya başladık. Mesut ağabey araçtan fazla uzaklaşmıyor, biz ilerledikçe  araç ile bizi takip ediyordu.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-8

Benden önde olan Şinasi ağabeyin yanına giderken, Şinasi ağabeyin mücadelesini fark ettim. Yanına doğru koşmaya başlamıştım ki, bulunduğu köprünün üzerine balığı almak için oltayı kaldırınca, fırsattan yararlanan balık kaçmayı başardı. Kilo üzeri güzel bir Gök alaydı. Şinasi ağabey biraz aceleci davranmıştı. Sağlık olsun dedik ve avımıza devam ettik. İki saatlik avımızda ben bir takip aldım. Şinasi ağabey bir balık kaçırmıştı, Mesut ağabeyde de hiç bir şey yoktu. Avlağı değiştirip biraz daha aşağılara inmeye kadar verdik.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-10

Aracımıza binerek yaklaşık 10 km kadar aşağıya indik. Küçük bir bentte durduk. Ben biraz kaçık atıp çektim ama bir şey olmadı. Mesut ağabey senin su silikon yemleri bir denesek mi dedi. Hemen takımlarımızı hazırladık, yemlerimizi taktık. Aynı anda salladık oltalarımızı, ben hafif bir dokunuş aldım ama arkası gelmedi. Oltayı yeniden atmak için çekmeye başlayınca, balıkta aksiyona başladı. Meğer yemi o ilk dokunuşta almış. Balığı fazla yormadan kıyıladım. Porsiyonluk diye tabir edilen güzel bir gökkuşağı alası aldım. Çok geçmeden Mesut ağabeyin oltaya da atladı bir tanesi. Neredeyse benim yakaladığımla aynı boydaydılar. Ben sonra dereden aşağıya doğru ilerlemeye başladım. Yirmi dakika sonra araç ile yanıma geldiler. Şinasi ağabeyde aynı yerden bir balık almış.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-9

Yolumuzun üzerindeki bir köyde kahveye uğradık. Biraz dinlenip çaylarımızı yudumlarken sohbete daldık. Bu bölgeden bir şey çıkmayacağına, başak bir avlaya gitmeye karar verdik. Mesut ağabey bizim dereye gidelim de, şu benim  yarım kalan hesabı halledelim dedi. Şinasi ağabey bir şey anlayamadı doğal olarak.

İki gün önceki avımızda irice bir gökala, Mesut ağabeyin oltasını yoklamıştı ve kepçesi yanında olmadığı için balığı tam kıyılamışken kancadan kurtulmuştu.  Balığı alacağım derken de peşinden dereye düşmüştü. Mesut ağabeyin bu durumuna çok gülmüştüm. Umarım benimde başıma gelmez. Halen arada bir kızdırırım Mesut ağabeyi. İste o balığı almak için tekrar aynı yere geldik. Avlağa geldiğimizde Mesut ağabey balığı kaçırdığı yere gitti. Ben ona yakın yerlerde aramaya başladım alaları.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-11

Çok geçmeden Mesut ağabey seslenmeye başladı. Koşarak gittim yanına. Yanına vardığımda balık ile inanılmaz bir mücadele içerisindeydi. Balığı aldığı yerde akıntı çok fazlaydı. Akıntıya karşı çekmekten başkada şansımız yoktu. Balıkta iri olunca Mesut ağabey normalden daha fazla efor harcamak zorunda kaldı. Ama bizlere yaşattığı adrenalin harikaydı. Mesut ağabey balığı ne kadar yormaya çalışsa da, balığın hiç pes etmeye niyeti yoktu. Balığı tam kepçeye alacağımız anda, balık akıntıdan da destek alarak hızlıca geri kaçıyor bizlere kalamadan harika müzikler çalıyordu. Kalamayı fazla sıkamıyorduk, böylesine iri balıklar sıkı kalamalarda kesinlikle misinayı patlatırlardı. Biraz uğraştıktan sonra zorda olsa kepçeye almayı başardık.

Hemen suyun kenarından uzaklaştık. Mesut ağabeyin gözlerinin içi gülüyordu. Biraz oturduk balığı inceledik, fotoğraflarını çektik. Mesut ağabeyin yakaladığı en büyük Gökkuşağı alasıydı bu balık. İnşallah en kısa zamanda da kendi rekorunu yeniden kırar.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-12

Benimde geçtiğimiz haftalardan kalma bir hesabım vardı. Onunla hesaplaşmak için Mesut ağabeyin yanından ayrıldım. Alabalıklar bölgeci türlerdir. Daha doğrusu iri balıklar bölge sahipleniyorlar. Kolay kolayda bulundukları yeri terk etmiyorlar. Bunu daha önceki avlarımda defalarca tecrübe ettim. Tabi ki bu tecrübeler deredeki balıklar için geçerli. Dere avlarımla kaçırdığım bir balığı, bir kaç saat sonra veya günler sonrasında aynı yerden defalarca alarak tecrübe ettim. Hatta bir balık vardı ki hiç unutamam. iki kere takımımı kopartarak kurtulmayı başarmıştı. Sonunda kazanan ben olmuştum. Yakaladığımda önceli avlarımdan kalan silikon yemlerim halen ağzında takılı duruyorlardı.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-13

Avımıza dönecek olursak. Benim kaçak yerinde yoktu. Sanırım bir başkası tarafından kandırıldı veya ben kandırmayı başaramadım. Eğer bir başkası bu balığı yakalamayı başarmış ise, gerçekten çok şanslı. Bu balık benim bu güne kadar derede gördüğüm en büyük alabalıktı. Aradığımı bulamayınca, dereden aşağıya doğru denemeler yaparak dönmeye başladım.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-4

Mesut ağabey ile yeniden buluştuk. İkinci balığını da almıştı. Önceki kadar iri olmasa da, kayda değer bir balıktı. Sonra birlikte aşağıya doğru ilerlemeye başladık.  Ağaçların altına uzanıp, bizi bekleyen Şinasi ağabeye rastladık. Onu da alarak aracımıza doğru gittik. Bu hafta pek şansım yoktu. Haftanın yıldızı Mesut ağabeydi.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-2

Güzel bir hafta sonunu geride bırakarak. Karaman’a doğru yola koyulduk. Bu avımda bana eşlik eden Mesut BOZOĞLU ağabeyime ve Şinasi TATLIPINAR hocama teşekkür ederim.

Salalım ki tekrar tutalım. Bir sonraki yazımızda buluşmak ümidi ile hepinize herkese Rastgele.

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-6

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-3

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-1

alabalik-gunlukleri-rainbow-trout-gokkusagi-alasi-tayyar-celik-7

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.