Bu Hafta sonu, güzel bir av için planlar yapıyorum. Malum derede, malum balıklarla. Sabırla beklediğim avıma iki gün kala, kar yağmaya başlıyor yeniden. Bu sene Karaman kar’a doydu sanırım. Sürekli kar yağdı, bir kaç gün durdu eridi. Ama bu hafta sonu karın erimeyeceği belliydi. Planlarımda değişiklik yapmaya hiç niyetim olmasa da içimde engel çıkabilecek, bir durumun korkusu yer edindi. Tek başıma gideceğim, doğa ile baş başa kalacağım bir av planlamıştım oysaki…

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-2

Balığa gideceğim gece, neredeyse sabaha kadar kar yağdı. Bende planlarımın suya düşmemesi için Rabbime dua ettim. Sabah 8:00 da dışarı baktığımda kar durmuş ve hava çok yumuşaktı. İşte dedim tam balık havası. Telefonundan hava durumuna baktığımda ise, havanın güneşli olacağını gösteriyordu. Hemen kahvaltımı yaptım. Hazırlıklarımı önceden tamamlamıştım, vakit kaybetmeden yola çıktım.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-3

Yollar neredeyse açıktı, tek sorun dere yoluydu. Yol kapalı olsa bile yürüyecektim nasıl olsa. Dere yoluna saptığımda ise harika bir manzara karşıladı beni. Ağaçların dalları, karlarla dolmuştu. Karları taşıyamayan dallar, yola doğru eğilmişlerdi. Yolda ise bir kaç tekerlek izinden başka bir şey yoktu. Beyaz beni kendisine doğru çekiyordu adeta. Kazasız belasız dere yakınlarına vardım. Aracımı güvenli bir yere park ettim. Hemen termosuma sarıldım ve kahvemi doldurdum. Kahvemi yudumlarken de, nereden başlayacağıma ve hangi rotayı takip edeceğime karar verdim.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-4

Bu arada güneşte kendini arada bir göstermeye başlamıştı. Tepelikten dereye doğru yürümeye başladım. Kar biraz yoğundu ama insanı yormuyordu. Derenin kenarına vardım. Yemimi takmak için, misinayı biraz asılıyorum ve kamış son misina halkasının oradan kırılıyor. Hemen tamir etme girişimlerinde bulunsam da yanımda ateş olmadığı için yapamıyorum. Sigarayı bıraktığıma neredeyse burada pişman oldum. Her avım da yanıma yedek makine ve kamış alırdım, ama bu avda onları da almamıştım. Zaman geçirmeden aracın yanına vardım. Arabayı karıştırmaya başladım ama yanıcı bir şey bulamadım. Tam kamışı bir alt halkanın oradan kesmeye karar vermiştim ki, bir araç sesi duydum. Hemen yola fırladım, el kaldırıp durdurdum. Ateş istediğimde şaşırdılar. Beni yolda kalmış zannetmişler. Hemen kamışı tamir ettim ve dereye döndüm. Biraz zaman kaybetsem de yaşadıklarımdan çok ders çıkarttım.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-5

Ve nihayet oltayı su ile buluşturdum. Derenin su oranı yine yüksekti. Aslında çoğu arkadaşım, derede su çok olduğumda avın daha verimli olacağını sanıyorlar. Bence tam tersi oluyor, çok su çok akıntıyı getiriyor. Buda avı oldukça zorlaştırıyor. Neyse ki zor avları seviyorum. J  Akıntıya zıt yönde ilerlemeye başladım. Birkaç vuruş aldım ama balıkları alamadım. Çok geçmeden küçük sayılabilecek bir balık aldım. Fotoğrafını çekmek için uğraşırken, elimden suya düşürdüm. Niyetim bu balığı zaten salmaktı ama fotoğrafladıktan sonra.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-6

Düşürdüğüm balıktan sonra uzun bir süre, ne vuruş alabildim, nede balık. Sonra yem değiştirmeye karar verdim. Turuncu uğurlarına çok inandığım, silikon kurtlardan taktım. İlk atışımda güzel bir balık aldım. Bu balıktan sonra iyice keyiflendim. At-çek yaparak ilerlerken, kar manzaraları da gözümden kaçmıyordu. Bir yandan balık tutabilmek için çabalıyor, bir yandan da bu güzel kareleri fotoğraflayarak ölümsüzleştiriyordum. Fazla geçmeden ikinci balığımı da aldım. Aslında bu avın daha bereketli geçmesini bekliyordum. Artık dönmeye karar vermiştim. İlerideki söğüt ağacı dikkatimi çekti. Yanına gittim. Yemim biraz hasar görmüştü, hemen yenisi ile değiştirdim.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-7

Ağacın köklerine doğru salladım sahtemi. Suyun akıntısı ile biraz sürüklendi ve birden kalamadan sesler yükseldi. Kamışta ise, mükemmel bir aksiyon. Hafifçe tasmalıyorum balığı, balık aniden sudan fırlıyor. O an benimde kalbim yerinden fırladı. Ben kalamayı biraz sıkmak için uğraşırken, balıkta kendini ağacın köklerine saklıyordu. Asılıyorum tekrar asılıyorum ama gelmiyordu. Biraz uğraşmanın ardından, balık yeniden mücadeleye başlıyor. Ama bu sefer deliğine kaçamıyordu. Fırsat vermeden çekiyorum balığı. Zemin çamurlu dereye de fazla yaklaşamıyorum. Zorda olsa balığı kepçeye alıyorum. Diğer aldığım iki balığa göre daha irice olan bu balık, beni tatmin ediyor sonunda.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-8

Üçüncü balığımı da aldıktan sonra, akıntı yönünde ilerleyerek aracıma doğru gitmeye başladım. Giderken dikkatimi çekmeyen, güzel bir viraj gördüm. Hafif bir çağlaktan sonra viraj başlıyordu. Böyle bir yerde, kesinlikle balık olacağını tahmin ederek, salladım oltayı. Misina tutucu açık bir şekilde çağlaktan sonra sahtem virajın içine girdi. Bir anda misinam hızlı bir şekilde boşalmaya başladı. Hemen tutucuyu kapattım, balık kalama alarak gidiyor. Kalamayı da sıkarak balığı çekmeye başladım. Kamıştan balığın büyüklüğü belliydi, ama görmek nasip olmadı. Sahteyi de alıp balık kendini kancadan kurtardı. Olduğum yere çöktüm kaldım. Gelmeyeceğini bile bile aynı noktaya birkaç deneme daha yaptım ama olmadı. Sonrasında oltamı kapatarak, bahçe aralarından aracıma doğru ilerledim.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-9

Geride güzel anılar ve bir kaçak balık bırakmıştım. Neyse ki yeri belliydi. Artık haftaya tekrar deneyecektim. Başka bir av hikayem de buluşmak üzere. Unutmayalım ki salarsak tekrar tutarız.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-10

20150214_153939

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-balik-avi-rainbow-trout-fishing-dere-avi-1

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.