VAZGEÇİLMEZİM ALA

152

Alabalığın bende yeri bir başkadır. 5 avımdan 4’ü alabalık avıdır. Genelde alabalık avlarına yalnız gitmeyi tercih ederim veya sürekli partnerim Fedai ERKOCAOĞLU ile giderim. Bu avımızda kadroyu 3’e çıkarttık ve Ali Emrah UĞUR’u da yanımıza alarak saat 05:00 da buluşarak avlağımıza doğru yola çıktık. Avlağımıza vardığımızda bizi güzel bir hava karşıladı. Derede su azalmış ve çok az akıyordu. İlk başlangıç noktası ismini verdiğimiz yerden başlamaya karar verdik. Biz Ali Emrah ile aynı noktaya indik. Fedai ise az ilerimizdeydi. Emrah ile oltalarımızı hemen su ile buluşturduk ve koyu bir muhabbete dalmıştık ki, benim oltaya balık vurdu. Kafa darbelerinden iri bir balık olduğu belliydi. Biraz mücadele etikten sonra aklıma hemen video çekmek geldi. Telefonumu çıkartarak Emrah’a uzattım. Bu arada balıkta kurtulabilmek için atlıyor, zıplıyor her türlü yolu deniyordu. İyice yorulan balığımızı artık almanın vakti gelmişti, Emrah’ta çoktan kayda başlamıştı zaten. Balığımızı yaklaştırdım ve kepçe yardımı ile nazikçe aldım. Artık balık kepçedeydi. Emrah ise video’da “Hay Maşallah, Hay Maşallah”  diyordu. İlk beşinci dakikada 41 cm güzel bir ala almıştım. Hatıra fotoğraflarımızın ardından Fedai’nin yanına gittik. Oda güzel bir balık çekmişti. Dere boyu oltalarımızı atarak ilerledik. Küçük ama mücadeleci alaları çekip suya tekrar iade ettik.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-fighing-3

Saatlerimiz 10:30 olduğunda daha önceden hiç denemediğimiz bir vahaya gitmeye karar verdik. Yarım saatlik yolculuk sonrası yeni avlağımıza vardık. Hazırlıklarımızı tamamladık ve kendimizi derenin serin sularına teslim ettik. Buradaki avımız yaklaşık 5 saat sürdü ve sudan nadiren çıktık. Derenin kenarı, söğüt ağaçları, böğürtlen çalıları, ısırgan otları ve daha ismini cinsini bilmediğimiz birçok bitki ile korunuyordu adeta. Derenin içerisine sarkan ağaç dalları ve devrilmiş ağaçlar arasından ilerledik sürekli. Sanki Amazon’larda avlanıyorduk. İlk defa insan gören yengeçler, kaçmak yerine bizlere saldırıyorlardı. Bu arada birkaç iri balık gördük. Ne kadar uğraşsak ta alamadık. Bazı bölgelerde yanımızda su yılanları bize eşlik etti. İlerledikçe su aman vermiyor, bazı noktalarda sudan çıkıyor ve tekrar dereye girebilmek için yer arıyorduk. Derken sanki cennetten düşme bir yere geldik. O kadar güzel ki tarifi mümkün değil. Farklı bir kaynaktan dereye küçük bir şelale geliyor, üstümüz ağaç yaprakları ile örtülü, zeminde ise çok güzel çakıl taşları… Burada biraz zaman geçirmeye karar veriyoruz.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-fighing-2

Fedai, ağaçların köklerine doğru sallıyor oltasını. Oltası ise, tam bir gazi. Çok balık tutuldu o oltayla, her yeri ayrı oynuyor. İki üç yerinden bantlı. Birden Fedai meşhur çığlıklarını atmaya başlıyor. Hemen elimde kepçe hazır bekliyorum. Balık kendini ağaç köklerine çekiyor, Fedai ise “gel yavrum” diyerek kendine. Balık artık görünüyor iri, güzel bir balık tam kepçeye alacağım sırada köstek ipimiz koptu ve balık ortadan kayboldu. Sağlık olsun dedik, Fedai yeni kösteğini bağlarken Emrah ile bende aynı noktaya salladık oltalarımızı. Çok geçmeden benim makineden kalama sesleri, oltam iki büklüm. Hemen çekmeye başladım. Kepçeci Emrah bu sefer. Balığı yaklaştırdım ama Emrah bir türlü balığı kepçeye alamıyordu. “Ya nasip” dedim asıldım balığı dışarıya, balık yerde hopluyor üç kişi zapt edemiyoruz. Sonunda kucakladım balığı, sakinleştikten sonra hatıra fotoğraflarımızı çekindik. 44 cm’lik güzel bir balık daha almıştım, keyfim çok yerindeydi. Oltalarımızı tekrar aynı yere attık. Fedai’nin kaçırdığı balık vardı daha orada. Aslında benim çektiğim balığı o sanmıştık ilk başlarda, sonra ağzında kopan takımı göremeyince farklı bir balık olduğunu anladık. Tüm beklemelerimize rağmen başka balık alamadık ve ilerlemeye karar verdik.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-fighing-4

Biraz daha ilerledikten sonra dönmeye karar verdik. Dönüş yolumuzda ise aynı noktalara atışlar yaparak ilerledik. Emrah’ta güzel bir balık yakaladı, tabi bu arada yakalayıp bıraktığımız küçük alaların sayılarını bile unuttuk. Tam parkurumuzun sonlarına yaklaşırken, benim oltayı güzel bir ala daha yokladı. Fazla yormadı beni hemen kepçeye giriverdi. Bu balıkta 35 cm civarındaydı. Kendimize güzel bir alan bulduk ve biraz daha küçük ala yakalayıp tekrar suya iade ettik.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-fighing-5

Ve artık avın sonuna gelmiştik. Aklımızı, kaçırdığımız balık ile, görüpte alamadıklarımız kurcalarken Karaman’a doğru yol almaya başladık. Keyifli ve güzel bir av geçirdik. Yeni, zorlu ama keyifli bir avlağımız daha oldu. Bu avda bana eşlik eden Fedai ERKOCAOĞLU ve Ali Emrah UĞUR’a teşekkür ederim. Bir daha ki yazımda buluşmak dileğiyle. Unutmayalım ki salarsak tekrar tutarız.

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-fighing-6

alabalik-gunlukleri-tayyar-celik-dere-avi-rainbow-trout-fighing-1

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.