KIRMIZI BENEĞİN PEŞİNDEN

475

Sabah 4:00 alarmın sesiyle yataktan fırladım. Elimi yüzümü yıkadıktan sonra, Mesut ağabeyi uyandırmak için aradım. Zaman geldiğini ve gelip beni almasını istedim. Hızlı bir şekilde üzerimi giyindim ve kahve suyumu koydum. Avlakta içmek içinde termosa kahve hazırlarken, Mesut ağabey geldi. Hemen eşyalarımı alarak aşağıya indim. Zaman çok önemliydi, hemen yola koyulduk. Yol üzerinde kahvaltı için mola verdik. Sıkı bir kahvaltı yaptık, çaylarımızı içtik. Ardından tekrar yola koyulduk.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-11

Gideceğimiz avlağın yolunu belli bir yerden sonra, hiç hatırlamıyordum. Öncesinde bir kere gitmiştim ve aracı arkadaşım kullandığı için, yolla pek ilgilenmemiştim. Birkaç kez yanlış yollara sap sakta, sonunda hedef noktamızı buldum. Kahvelerimizi yudumlarken, takımlarımızı hazırladık. Başladık yürümeye, dereye biraz yolumuz vardı. Ama Toros Dağlarının inanılmaz güzellikteki manzaralarını izlerden, yolun nasıl bittiğini anlamamıştık bile.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-12

Vadini içinden yukarılara doğru ilerlerken, Mesut ağabey ilk balığını alıyor. Oldukça siyah formda bir Gökkuşağı Alasıydı bu. Derede doğal alabalık türlerinin olmasına rağmen, Mesut ağabey bu güzelliğe kıyamayarak suya tekrar iade etti.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-10

Doğa o kadar harikaydı ki, sanki cennetten bir parça buraya düşmüş gibiydi. İlerledikçe parkur dikleşiyor ve her yerde küçük şelalecikler görünüyordu. Buraya sezonun başında gelmiştim. O zaman ki manzara daha farklıydı. Zirvelere doğru uzanan, çam ağaçları karlar ile kaplıydı. Şimdi ise yeşil renkleri ile bizi selamlıyorlardı adeta. İlerledikçe birkaç Gökkuşağı alası daha aldık. Normalde alıkoymayacağım balıklar vardı içlerinde, ama burada doğal alabalık türleri olduğu için, mecburi alıkoyduk.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-6

Doğal alabalıkların 01 Eylül – 01 Mart tarihleri arasında avlanmaları yasaktır. Günlük avlanma limitleri ise kişi başı 3 adettir. Boy limiti ise 25cm’dir.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-7

Parkurumuzun daha yarısındaydık ki, Mesut ağabey bir balık daha aldı. Ama bu kez oltadaki balık, peşinde olduğumuz kırmızı benekliydi. Muhteşem renklere sahip bir Dere Alasıydı. Vücut forumu altın sarısı ile kahverengi karışımı, üzerlerindeki kırmızı ve siyah benekleri ile çok etkileyici gözüküyorlardı. Boy ölçümü yapmadık ama tahmini 30cm civarındaydı. Hemen fotoğraflamaya başladık bu güzelliği. Bize harika pozlar verdi. Mesut ağabeyin bu yakaladığı, ilk doğal alabalık türüydü. Benim hiçbir etkim olmadan kendi rızası ile suya iade edince, çok sevindim. Burada kendisinin doğru bir av partneri olduğuna, bir kez daha kanaat getirdim.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-9

Balığımızı saldıktan sonra, yüksek rakımlara doğru ilerlemeye başladık. Ne kadar uğraş sakta, gökkuşağı alasından başka balık bulamadık.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-4

Parkurumuzun sonuna geldiğimizde ise atık dinlenme vaktiydi. Güzelce acıkan karınlarımızı doyurduk ve Toros’ların tertemiz havasını içimize çekerek, yarım saatlik bir şekerleme yaptık. Uyandığımda kendimi bomba gibi hissediyordum. Toparlanmaya başladık. Çevre temizliğimizi yaptık. Yanımızda götürdüğümüz, doğaya ait olmayan ne varsa geri getirdik.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-3

Kanyondan aşağıya doğru oltalarımızı atarak indik. Birkaç gökkuşağı alası daha aldık. Parkurumuzun başına dönmüştük. Ama avlanma isteğimiz daha geçmemişti. Yol üzerinde geçtiğimiz köylerin, birinin altında güzel bir dere akıyordu. Oraya gitmeye karar verdik. Burada da kısa bir av yaptık. birkaç balıkta bu dereden aldık. Sonrasında 165 km’lik dönüş yolumuza geçtik. Mesut ağabey nasıl yorulduysa, daha ilk dakikada uykuya dalmıştı. Ben ise Nurettin Rençber’in türkülerine eşlik ederek, dönüş yolunu tamamladım.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-5

Güzel ve keyifli bir avı daha ardımızda bırakmıştık. Bende 9 Mesut ağabeyde ise 8 Gökkuşağı alası ile dönmüştük.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-2

Elimizdekilerin değerlerini, bilmek lazım. Avımıza ve avlaklarımıza sahip çıkmalıyız. Onlara gereken değerleri vermeliyiz. Bizin yaşadığımız duyguları, adrenalini ve heyecanı çocuklarımızın da yaşamalarını istiyorsak. Yakala bırak prensibini benimsememiz gerekiyor. Gün geçtikçe de bu prensibi benimseyenlerin sayısı giderek artıyor. Sosyal paylaşım sitelerinde, bu tarz paylaşımların arttığını görmek umut verici.

alabalik-gunlukleri-kirmizi-benekli-ala-tayyar-celik-1

Bir sonraki yazımda buluşmak ümidi ile. Tüm güzel insanlara,  rastgele. Unutmayalım ki salarsak tekrar tutarız.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.