LRF YÖNTEMİ İLE ALABALIK AVI

2440

Sizlere LRF (Light Rock Fishing) yöntemi ile yapmış olduğum avlardan ve bu yöntem ile aldığım alabalıklardan bahsetmek istiyorum. Bu yöntemin ülkemizde yaygınlaşmasındaki en etkili isimlerden birisi Savaş DURSUN’ dur sanırım. Bende kendisinden etkilenerek bu yöntemi denemek istedim.

alabalik-gunlukleri-balik-avi-tayyar-celik-1

Bu yöntem ile avlanmanın en etkili olduğu yer sanırım tuzlu su balıkları. Bende bu yöntemi avından en çok keyif aldığım akarsuların vazgeçilmez savaşçıları olan Alabalıklarda denemek istedim. Bu yöntemde mümkün olan çok hafif makine ve kamışlar tercih edilmeli. 1-15 gr arası atarı olan spin kamışlar, yüksek devirli 10-30 kalibre küçük ölçülerde makineler ve kullandığınız kamışa uygun 1-15 gr arası zokalar, çeşitli silikon yemler, kaşıklar, jigler ve sert sunu yemler tercih edile bilir. Misina tercihini ince sağlam fluoracarbon misinalardan olmalıdır.

alabalik-gunlukleri-lrf-ile-alabalik-avi-trout-rainbow-fishing-1

Geçtiğimiz son bir yılda ise bu malzemeleri neredeyse artık tüm olta malzemesi satan işyerlerinden ve online alış veriş sitelerinden temin etmemiz mümkün hale geldi. Hatta çoğu alış veriş sitelerine baktığımızda LRF için özel bölümler bile var artık. Ben tercihimi 5-14 gr atarı olan 2.10 cm’lik kamıştan yana kullandım. Makineye ayıracak bir bütçem olmadığından, sürekli kullandığım okuma’nın trio 40s modeline 0,22 mm bir misina alarak kamışım ile kombine ettim. İnternet üzerinden ve gittiğim malzeme satıcılarından ise işime yaraya bilecek en küçük sahteleri toplamaya başladım.

alabalik-gunlukleri-lrf-ile-alabalik-avi-trout-rainbow-fishing-8

İlk denemelerimde çokta başarılı sonuçlar alamadım. Akarsularda Alabalık avlamak gerçekten çok zor, birde işin içine LRF gibi farklı bir yöntem katıyorsak daha da zorlaşıyor. Biraz denemeden sonra bu yöntem üzerinde biraz değişiklikler yapmaya karar verdim. Alabalıklara uygun kendi LRF sahtelerimi yapmaya başladım. Özellikle tüylerle kombine ettiğim sahtelerden çok güzel sonuçlar aldım. Fotoğraflarda da göreceğiniz gibi sahteler hazırladım. Bu yöntemin en güzel yanı ise küçük bir balık alsanız dahi, büyük bir balık çekiyor hissi vermesi sanırım. Kamışlardaki aksiyon harika birde büyük bir balık kandıra bildiyseniz değmeyin keyfinize.

alabalik-gunlukleri-lrf-ile-alabalik-avi-trout-rainbow-fishing-7

Hafta içi bir gün telefonumun alarm sesi ile uyandım. İşe gitmek için hazırlanmaya başladım. Ama hiç işe gidesin yok. Aklımda balık var. Hemen iş yerini arayarak işe gelemeyeceğimi söyledim ve başladım hazırlıklara. Arabam ise iki haftadır arızalı ve evin önünde yatıyor. Hemen telefona sarıldım ve başladım sağı solu arama. Hafta içi olması nedeniyle ne balığa gidecek birisini nede araç bulabildim. Saatler ilerledikçe benimde artık ümitlerin tükenmeye başlamıştı. Neredeyse öğle vaktı olmuştu. Kendi kendime unut artık balığı derken bir telefon geldi. Arayan Şeref’ti kendisi kısa zaman önce işten ayrılmış, üstelik arabası da vardı. Telefonu açar açmaz, hadi balığa gidelim dedim. Sağ olsun kırmadı beni, kısa zamanda buluşarak yola koyulduk. Avlağımıza vardığımızda öğle vakti olmuştu ve hava çok sıcaktı. Zaman kaybetmeden dere kenarına inerek başladık avlanmaya. Ben LRF tarzı hazırladığım sahteler ile avlanırken, Şeref’te döner kaşık ile avlanıyordu. İkindi vaktine kadar altı adet balık aldık. Bunların dört’ünü küçük oldukları için suya iade ettik. Dere bizi yormuştu ve sıcakta hiç çekilir gibi değildi. Ağaçlık bir bölgede biraz dinlenip, bir şeyler atıştırmaya karar verdik.

alabalik-gunlukleri-lrf-ile-alabalik-avi-trout-rainbow-fishing-10

Şeref atıştıracak bir şeyler hazırlarken, bende kaşık atıp çekmeye başladım. Birden kütüklerin altından irice bir fırladı ve kaşığın peşinden geldi. Balık beni fark etti ve sakladığı kütüğün altına kaçtı. Sonrasında defalarca kaşık atmama rağmen bir türlü saklandığı yerden çıkmadı. Bende biraz ara vererek bir şeyler atıştırmaya başladım. Ama aklım balıktaydı. Kısa sürede atıştırarak oltamı elime aldım. Sırada hazırlamış olduğum LRF sahtelerim vardı. Başladım sırayla denemeye, balık nadiren saklandığı yerden çıkıyor, yeme bakıp geri yerine dönüyordu. Sonunda çok güvendiğim bir sahteyi denemeye karar verdim. Fly tarzı süslediğim ve turuncu renkteki silikon kurtlarla yapmış olduğum yemi taktım. Yem daha suya düşer düşmez balık kaptı yemi. Saklandığı yere dönerken ağzından düşürdü yemi. Yemi yeniden atmak için çekerken tekrar bir saldırı yaptı. Hafif tasmalayarak iğneyi iyice yerleştirdim ağzına. Başladık mücadeleye, çok azda kalama verdim. Yalnız kamış o kadar hassas ki, inanılmaz keyif alıyorum. Bir yandan da kamışın sıkılmasından korkuyorum. Şeref’e kanka sen video kaydına başla. Şeref kayda başladı, bende balığı çekmeye. Yalnız bulunduğumuz yer çok riskli, balığı nereden nasıl çıkartacağımı planladım. Önümüzdeki su bitkileri ve yosunlar oldukça yoğundu, hemen suya girerek uygun bir yer buldum ve başladım balığı çekmeye. Yalnız bu anlattıkların saniyeler içerisin oluyor. Balık su üstüne çıktı, orada daha büyük bir balık olduğunu anladım. Birkaç sefer suya daldı, hopladı zıpladı ama iğne iyi girmişti ne yaptıysa kurtaramadı kendini. Balığı kendime oldukça yaklaştırdıktan sonra birkaç sefer kepçeye almaya çalışsam da başaramadım. Balığı sonunda kendi su bitkilerinin içine attı ve orada kepçeye almayı başardım. Artık bir alabalık kepçesi almak şart oldu. Bu olar daha öncedeki avlarımda da başıma geldi ve balığı kepçeye almak için yine çok uğraşmıştım.

alabalik-gunlukleri-lrf-ile-alabalik-avi-trout-rainbow-fishing-9

Sununda balıkla birlikte sudan çıktık. Beni çok uğraştırmış olsa da tüm bu zahmetlere değdi doğrusu. LRF için trofe değerde bir balıktı. Balığı sudan çıkarmış olmama rağmen halen kalp atışlarım yavaşlamamıştı. Biraz kendime geldikten sonra kendisi ile birkaç fotoğraf çekindik. Sonrasında avımıza kaldığımız yerden devam ettik. Yırtılan silikon kurtları anları ile değiştirerek, iki adet daha balık aldım. Sanırım bu mevsimde balıkların turuncu renge ilgileri artıyordu.

alabalik-gunlukleri-lrf-ile-alabalik-avi-trout-rainbow-fishing-6

Ve gün yavaş yavaş kaybolurken bizde avımızı sonlandırarak dönüş yolunu tuttuk. Daha sonraki LRF denemelerimde ise böylesine büyük bir balık alamasam da çok güzel avlar yaptım. LRF yöntemi ile avlanmanın en güzel yanını, salmak isteyeceğiniz balıkların fazla zarar görmemesi.

Salalım ki tekrar tutalım.  Başka bir av hikayemde buluşmak üzere. Oltalarınızdan balık, vicdanınızdan merhamet eksik olmasın dostlar. Rastgele.