Uzun zamandır deniz avlarının peşinde koşuşturmaktan canım Alabalıkları ihmal ediyordum. Bu aralar balık avlarına ekip halinde gittiğimizden ekipteki dostlarımı bu av için zor ikna etmiştim. Karaman’a 150 km uzaklıktaki bu avlağa mevsim şartlarından dolayı gitmeyi pek göze alamıyorduk. Havaların biraz düzelmesini de fırsat bilerek sabaha karşı 05:00 gibi çıktık yola. Yollar açıktı fakat rakım yükseldikçe yoldaki buzlanma nedeni ile oldukça dikkatli ve yavaş bir şekilde ilerledik. Üç saatlik bir yolculuğun ardından nihayet avlağımıza ulaştık.

Önceden avlandığımız bir bölgeye vardık. Buraya ulaştığımızda hava yenice aydınlanmaya başlıyordu. Hava açık ve oldukça ılıktı -13 C0’den böyle bir yere gelmek güzeldi. Hemen hazırlıklarımızı yapmaya başladık. Yemli dip takımları ve at-çek yöntemi ile avlanacaktık.

İlk iş olarak yanımızda getirdiğimiz alabalık yemleri ile güzelce bir yemleme yaptık. Sonrasında dip takımlarımızı hazırlamaya koyulduk. Ana beden üzerinde 30gr’lık gezer kurşundan sonra klipsli fırdöndülerimizi bağladık ve yaklaşık 40 cm’lik tek iğneli kösteklerimizi fırdöndümüze iliştirdik. Yem tercihimizi yine silikon toplardan yana kullandık. Toplarımızda renk olarak sarı, turuncu ve yeşil-turuncu karışımı yemler kullandık. Tabiki arada kendimizce fantezi yemlerde yaparak balıkları kandırmayı başardık.

İlk balık Sami ağabeyden gelmişti. Oldukça iri bir balık almıştı. Mesut ağabey ile bende iyice iştaha gelmiştik. Yemli takımlarımızı attıktan sonra hemen at-çek takımlarımızı hazırlamaya başladık. İlk olarak ben mini rapalalarla denemeye başladım. Sonuç alamayınca döner kaşıklara geçtim. Uzun denemelerimizin sonunda kaşık ile bir balık kandırmayı başardım. Sonrasında ne yaptıksa başka balık alamadık.

At-çek takımlarımızı sonra derede avlandığımız şekilde yapmaya karar verdik. Hemen ana beden üzerine 4 gr’lık bir gezer kurşun ve ucuna da küçük bir klipsli fırdöndü taktık. 30-40 cm’lik kösteğimizi bağladık. Yem olarak yine silikon topları tercih ettik. Ama zaman zaman yemlerimizi modifiye ettik.

Bu yöntem ile yemin dibe çökmesinden sonra, küçük aksiyonlar ile sarmaya başladık. İki üç atışın ardından bir balık kandırmayı başardım. Kamışımın hassas olması nedeni ile inanılmaz aksiyonlar yaşadım. Kiloluk aldığımız balıklarda ise adrenalin tavandaydı balığın kendini kurtarma çabası inanılmaz derecede aksiyon içeriyordu. Sanırım alabalık avlarından da bu yüzden vazgeçemiyorum. Balığın karşınızda ardı ardına attığı taklalar bu işin en keyifli yanlarından biri sanırım.

Mesut ağabey ve Sami ağabeyde aynı şekilde avlanmaya başlayınca inanılmaz derecede balıklar alıyor ve zevkten çığlık çığlığa avlanıyorduk. Ardı ardına çektiğimiz balıklardan fırsat bulup ne fotoğraf çekiniyorduk nede video kaydı alıyorduk. Bu avımızda video ve fotoğraf açısından biraz kısır oldu ama balıklar açısından çok verimli bir av geçiriyorduk. Bir ara etrafımızda avlanan diğer oltacılar bile avı bırakıp bizim avımızı izlemeye gelmişlerdi. Küçük balıkların birçoğunu ait olduğu yere geri bıraktık. Av esnasında yanımıza gelen civar köylerdeki çocuklarla da livarımızdaki balıklardan vermeyi ihmal etmedik.

Dip takımlarımıza da arada bir balık vuruyordu fakat Lrf tarzı avlanmak o kadar çok hoşumuza gidiyordu ki dip takımlarımızı bile atmaz olmuştuk. Sonra acıktığımızı fark ettik ve avımıza uzun bir süre ara verdik. Karnımızı doyurduk, köz ateşinde çayımızı demledik. Özlediğimiz sıcak ve temiz havanın tadına doyasıya vardık.

Fazlası ile keyif yaptığımızın farkına vardık ve avımıza dönmeye karar verdik. Yine Lrf tarzı avlanmaya başladık. Birkaç balığın ardından iri bir canavarı kandırmayı başarabildim. Makinemden kalama sesleri yükselmeye başlayınca, kepçe diye bağırmaya başladım. Mesut ağabey kepçeyi kaptığıyla yanımda bitiverdi. Başladım balığı yormaya ama ne mümkün, balık bizden de inatçı. Hopladı zıpladı derken önümüzdeki çalılıklara kendini attı. Tüm çabalarımıza rağmen balığı çalıdan çıkartamadık. Kösteğimizi koparttı ve bize güzel bir elveda çekerek gözlerden uzaklaştı.

Moraller sıfırın altında biraz daha avlandıktan sonra avımızı sonlandırmaya karar verdik. Toparlanmaya başladık. Zaten zahmetli bir yolculuk bizi bekliyordu. Ama harika bir av geçirmiştik ve herkesin keyfi yerindeydi. Avın kritiğini yaparak Karaman’a döndük. Ekip olarak uzun zamandır böylesine keyifli bir av geçirmemiştik ve bu av ekibin motivasyonunu tavan yapmasını sağlamıştı. En kısa zamanda aynı avlağı yeniden ziyaret edeceğimiz ise kesindi.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.