Alabalıklarla Buluşma | Kaldığımız Yerden Devam

454

Geçen haftaki avımızdan ziyadesi ile memnun kalmıştık ki, yine aynı avlağa bir av daha planlamıştık. Emrah ve babası Mehmet UĞUR ile biz önden gidecektik ve ekibin geri kalanı ise ertesi gün geleceklerdi. Akşamdan yola çıkmaya karar verdik. Gecede avlanacaktık ve ikindi saatlerine kadar avımıza devam edecektik. Sonraki gelecek olan arkadaşlarımıza yerimizi devredecektik.

Avlağımız Karaman’a 145 km uzaklıkta ve yaklaşık iki buçuk saatlik bir yolculuktan sonra avlağımıza ulaşabiliyoruz. Gece 00:30 gibi avlağımıza ulaştık. Mevsimin kış olması nedeni ile Türkiye’nin en zor geçitlerinden birisi olan Sertavul Geçidini geçmek öyle kolay olmadı. Yollardaki karların temizlenmiş olması bile insanı tedirgin ediyordu. Çok ilginçtir ki geçitten 8-10km kadar sonra bambaşka bir iklimle karşılaşıyorsunuz. Bu mevsimde bu avlağı tercih etmemizdeki en önemli neden de bu zaten. Geceleri serin olsa da gündüzü harika.

Avlağımıza vardığımızda ise bizi Eyüp Reis karşıladı. Bizim için ayarladığı yere geçtik. Son hazırlıklarımızı da yaparak salladık oltalarımızı. Bu avlakta geceleri özellikle dolunay varken alabalıklar çok aktif oluyorlar. Ne yazık ki bu avımızda dolunay yoktu ve ayın yarısı ile yetinmek zorunda kaldık. Birazda yemleme yaptıktan sonra geceyi sıcak geçirebilmek için oldun toplamaya giriştik. Çayımızı demledik. Oltalarımızdan da ara ara zil sesleri gelmeye başlamıştı.

Dönüş yolunda aracımızı kullanacak olan Mehmet ağabeyi uyuması için araçta bırakmıştık. Emrah ile sabaha kadar vuran oltalarımızdan 8 Gökkuşağı alası alabilmiştik. Arada Eyüp’lerin yanına gidiyor, kamp ateşinin başında hoş sohbetler ediyorduk.

Ve gün ağarmaya başlarken oltalarımızdan zil sesleri çoğalmaya başlamıştı. Bu arada Mehmet ağabeyde bize katılmıştı. Bir yandan kahvaltımızı yapmaya çalışırken, bir yandan da balıklarımızı çekiyorduk.

Yine çok bereketli bir av geçiriyorduk. Saat 9:00 a kadar yoğun bir balık akımı olmuştu. Avımıza 15:00 kadar devam ettik ve ara ara balıklar da gelmeye devam ediyordu. Mesut ağabeylerin gelmesi ile yerimizi onlara vermek için oltalarımızı topladık. Üç kişi toplamda 28 balık almıştık ve bu balıkların içerisinde kilo üzeri olanlarda vardı. Küçük gördüğümüz balıkları zaten hiç düşünmeden suya iade ettik.

Bu avımızın tamamını dip takımları ile gerçekleştirmiştik. Genellikle kullandığımız takım ise, ana beden üzerinde 30-35gr’lık gezer kurşun ile önünde boncuk, daha sonrasında klipsli fırdöndü ve fırdöndümüze ise 30-40cm’lik kösteğimizden oluşmaktadır. Yem olarak ise simli ve simsiz canlı renklere sahip (Sarı, Turuncu, Pembe, Yeşil) silikon toplardan kullandık.

Mesut ağabeylerinde yerleşmesine yardımcı olduktan sonra yorgunluk çayımızı da içerek veda kısmına geldik. Dostlarımıza el vererek dönüş yoluna koyulduk. Çok yorulmuş olacağız ki Emrah ile ben yola çıkmamızın daha ilk dakikalarında uyumuş kalmışız. Üç saatlik yolu hiç fark etmeden tamamladık. Sağ sağlim evimize kavuştuk ve mutlu bir şekilde avımızı sonlandırmış olduk. Tüm güzel insanlara rastgele.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.