2018 Sezon Açılışı

1050

2018 Sezon açılışı için dostlarla ortak bir nokta belirledik. Farklı şehirlerde ikamet etsek te aslında çok sık bir araya geliyoruz. Mesafelerin hiçbir önemi yok asıl önemli olan dostluklar, birbirimize verdiğimiz değer ve saygı. Bu sene sezonu ülkemizin doğal alabalık türlerinden birisi olan Salmo Labecula ile yapmak istedik. Bu balık hakkında çok az bilgiye sahibim ve internette de bu balık ile alakalı hiç kaynak bulunmamakta. Ben bu türe Mor benekli ismini koydum ama Mürekkep benekli ve Seyhan alabalığı olarak ta adlandırılıyor. Bu tür ile ilgili çalışmalarım devam etmekte ve kısmet olurda tamamlaya bilirsem sizlerle de paylaşacağım.

Sabaha karşı 4:30 gibi avlanacağımız bölge ye yakın bir dinlenme tesisinde buluştuk. Kısa süren hasret gidermenin ardından, avlağımıza doğru yola çıktık. Avlağımıza vardığımız da ise hava daha karanlıktı. Dereye yakın bir yerde atıştırmalık bir şeyler hazırladık. Semaverimizde çayımızı demledik. Gün ağarıncaya kadar burada ateş başında hoş sohbetler ettik.

Günün ilk ışıkları ile avımıza başladık. Lakin bir önceki gün bu bölgede çok şiddetti yağan yağmur dereyi bulandırmış ve su seviyesini de inanılmaz derecede arttırmıştı. Döner kaşıklarımızı suda gezdirmemiz çok güçtü. Ama biz yılmadan uzun sure ava devam ettik. Akıntıya doğru 4-5 km kadar yürüdük. Artık umudumuz kalmayınca avlağın aşağı kısımlarına inmeye karar verdik ve yola çıkarak aracımızın yanına doğru gittik.

Aracımıza yaklaşırken ben tekrardan dereye indim. Daha önceden verimli avlar yaptığım bir bölgeyi tekrar denemek istedim. Burada da uzun bir sure denemeler yaptıktan sonra nihayet bir ufaklık kandırmayı başara bildim. Birkaç kare fotoğrafın ardından balığı tekrar suya iade ettim.

Araçlarımıza binerek derenin aşağı kısımlarına doğru ilerledik. Gözümüze kestirdiğimiz bir yere de durduk ve avımıza burada devam ettik. Burada da durumlar pek iç açıcı değildi, birkaç vuruş aldık ama balıkları kandırmayı başaramadık. Daha fazla ısrar etmenin de anlamı yoktu. Avımızı sonlandırmaya kadar verdik ve Abdulvahap kardeşimizin hazırladığı yemeğe geçtik. Karnımızı doyurduk ve bolca dinlendik. Hepimizin dönüş yolları uzundu.

Bu sefer böyle olsun bakalım diyerek vedalaştık ve şehirlerimize doğru yola koyulduk.

Bu avımızda toplam 6 kişiydik. Ali KÖMBE ve Kenan DİŞBUDAK (Gaziantep), Abdullah ASLAN (Şanlıurfa), Abdulvahap DEMİR (Adana), Ben Tayyar ÇELİK ve Fatih AÇAR (Karaman)

Yazıyı sonlandırırken ufak bir hatırlatmada bulunmak istedim. Tüm amatör olta balıkçılarının 4/2 Numaralı Amatör amaçlı su ürünleri avcılığını düzenleyen tebliğ deki avlanma kurallarına, av süresince alıkonulabilir adet ve boy limitlerine uymalarına, uymayanları ise uyarmalarını rica ederim.

Doğal Alabalık türlerinde av süresince alıkonulabilir limit en fazla 3 adettir ve en az 25’cm boy limiti vardır. Sürdürüle bilir olta balıkçılığı için ise yakala bırak prensibini benimsememiz şarttır.

Tüm amatör olta balıkçısı dostlarıma yeni sezonda, kazasız belasız güzel bir av sezonu geçirmelerini dilerim. Tüm güzel insanlara Rastgele.