YENİ BİR AVLAK

394

Bu avlak için uzun zamandır gitme planları yapsak da, bir fırsat bulup da gidememiştik.   Dere üzerinde Alabalık üretimi ve yetiştiriciliğini yapan bir tesis bulunmaktaydı. Tesisin burada uzun yıllardır faaliyet gösterdiğini öğrendik. Bu tesisten dereye çok sayıda balığın, kaçmış olma ihtimalini de göz önünde bulundurarak bu hafta sonu gitmeye karar verdik.

Gökkuşağı alalarını bulmanın en kolay yollarından biriside, dere veya gölet üzerinde faaliyet gösteren bir tesisin belirlenmesidir. Dere veya gölet üzerinde faaliyette bir tesis var ise oraya alabalıkların karışmama ihtimalleri neredeyse yoktur.

Mesut ve Sami ağabeyler ile sabah buluştuk, avcıların uğradığı kahvaltı salonlarından birisine geçtik. Sıcacık gözlemelerin ardından yola koyulduk. Bir saatlik yolculuğun ardından avlağımıza ulaştık. Alabalık tesisinin yanına aracımızı bıraktık. Tesis çalışanı ile kısa bir muhabbetten sonra, tesisi gezmeye karar verdik. Tesis gezisinin en keyifli ve heyecanlı bölümü ise damızlık balıkların tutulduğu havuzlardı. 3 ila 5 kg’lık canavarlar önümüzde süzülerek yüzüyorlardı. Dereye de bu canavarlardan kaçanların olması için çok dua ettik.

Avımıza tesisin hemen altından başladık. İlk balık Mesut ağabeyden geldi. Porsiyon üzeri güzel bir Gökkuşağı alası almıştı. Çok geçmeden ikinci balığını da kandırmıştı. İlk yakalanan balığa göre çok daha küçük olan bu balığı, dudağının kenarından zarar görmeden yakalandığı için suya tekrar iade ettik. Sihirli toplar yine harika balıklar kandırıyordu. Bende fly tarzı yeni bağlamış oldum, taş böceği sahtelerimi deniyordum. Bu böceklerden çok umutluydum aslında ama daha bir balık kandırmayı başaramamıştım. Mevsim itibari ile bu böcekler daha yoklardı ama iş yapacaklarını biliyordum. Neyse ki sonunda bende bir balık kandırmayı başarabildim. Yemlerin işe yaradıklarını görmek çok güzeldi. Yakaladığım balık yemimi midesine kadar indirmişti. Bende takımı balığın midesinde bırakarak, yedek getirdiğim taş böceğini bağladım.

Biraz daha ilerledik ve dere ikiye ayrıldı. Hangi tarafa gideceğimize karar veremeyince sonucu yazı tura atmakta bulduk. Derenin sağ tarafından ilerlemeye başladık. Diğer tarafını ise bir sonraki avımıza ayırdık. Bahçelerin aralarında avlanarak ilerledik. Yaklaşık üç metreden dökülen bir şelaleye gelmiştik. Burada Mesut ağabey bir balık daha kandırmıştı. Ben halen bağladığım taş böceği sahtelerini denemenin derdindeydim. Mesut ve Sami ağabeyler silikon toplar ile avlanıyorlardı. Bende bağladığım taş böceği sahtelerinde, ısrar ediyordum. Neyse ki bir balık daha kandırmayı başarabildim. Bu yemleri bahar aylarında denemek için sabırsızlanıyorum.

Arazi giderek dikleşti ve suyun akıntıda çok artmaya başladı. Ara ara oluşan göletlerde ve küçük şelale önlerinde şansımızı deneyerek ilerledik. Avlandığımız dere kolu da diğer dağın yamacından gelen, başka bir dere ile birleşti. Suyun birleşme noktası harikaydı. Burada bizi çok güzel bir manzara karşıladı. Burada hepimiz çok güzel balıklar kandırmayı başardık.

Doğa harikaydı ve deremizde gitgide güzelleşiyordu. Tek sorumunuz olta atacak yer bulmamız güçleşiyordu. Sık bitki örtüsü dereye yaklaşmamıza pek müsaade etmiyordu. Yazın meyvelerini yediğimiz böğürtlen çalıları, şimdi sanki intikamını alıyor gibi derimizi yırtıyordu. Fırsatını bulduğumuz her yeri değerlendirdik. Bazen su içerisinden, bazen de kayaların kenarlarından ilerledik. Parkurumuz zorlu ama bir o kadarda keyifli bir hal almıştı. Bu bölgeden de güzel balıklar kandırmayı başarmıştık.

Artık uzunca bir yol geldiğimizin farkına varmıştık ve geri dönme aşamasına geçmiştik. Dönüş yolumuzda pek olta atma şansımız olmadı. Hepimiz bir an önce aracımızın yanına varmak istiyorduk. Aracımızın yanına ulaştığımızda ise kan ter içerisinde kalmıştık. Meğerse dere ne kadar da dik akıyormuş. Tesisin yakınlarında uzunca bir süre dinlendik. Biraz fotoğraf çekindik ve evlerimize doğru yola çıktık.

Çok şükür kazasız belasız bir avın daha sonuna geldik. Akşam Mesut ağabeylerde toplanarak yakaladığımız balıkları ailelerimizle afiyetle yedik. Tüm güzel insanlara rastgele.