Bize Dere Mi Yok!

676

Aksam bir birimizi gaza getirip balığa bitmeye karar verdik. Sabahın ilk ışıkları ile buluştuk. Yol üzerinden aldığımız simitleri muhabbet eşliğinde tüketirken avlağımıza vardık. Av için gerekli hazırlıklarımızı yaptıktan sonra patikayı takip ederek derenin kenarına indik. Keşke inmez olsaydık. Derenin suyu sütlü kahverenginde akıyordu. Moraller bir anda sıfıra düştü. Deneme yapmayı bile düşünmeden aracımıza doğru ilerlemeye başladık. Araca giderken bize avlanacak deremi yok diyerek başka bir dereye geçmeye karar verdik.

Yaklaşık yirmi kilometrelik bir dağ yolculuğundan sonra yeni avlağımıza varmıştık. Bu dere benim balık avında gözümü açtığım ilk dereydi. Yıllardır bu derede avlandım ve halende ara ara avlanmaya devam ederim. Balıksız çok nadir dönmüşümdür bu dereden. Çizmelerimiz, yeleklerimiz bile daha üzerimizdeydi. Oltalarımızı alarak soluğu derede aldık. Zaten çok zaman kaybetmiştik. Avdan sonra iş yerimi açacaktım ve saat yediye yaklaşmıştı bile. İlk olarak Power Bait’lerin Floating serileri ile başladık avımıza. Dere akışında avlanarak ilerledik. Bu yem ile sadece bir saldırı aldım ve balığı tasma bile vuramadan kaçırdım.

Hızlı bir şekilde at-çek yaparak ilerlerken zamanın nasıl geçtiğimi bile anlayamadan oldukça ilerlediğimizi fark ettik. Dönmeye kadar verdik ve döner kaşıklarımızı taktık. Ben ilk olarak Mepps Aglia Fluo Firetiger’in 2 numarasını bağladım. Dönüş yolunun yarısından fazlasını bu kaşığı deneyerek geçirdim. Sonra Mepps in en favori kaşıklarımdan birisi olan Mepps Aglia TW gold 2 numaralı modelini bağladım. Birkaç yer denedikten sonra derenin suyunu bölmek için yapılan sete geldik.

Burada suyun akışına doğru denemelere başladım. Akıntı çok fazlaydı ve kaşık deli gibi dönüyordu. Sarımı ise çok yavaş yapıyordum. Birkaç atıp çektikten sonra sağlam bir asılış aldım. Hemen tasmayı vurdum balığa. Fatih seslendim aldım balığı diye ama oda takılan mepps’inin derdindeydi. Balık akıntıyı çok iyi kullanıyordu. Akıntıdan da güç alan balık hızlı bir şekilde kalama alarak kaçıyor ve biraz ilerimizde havalara sıçrıyordu. Bu şekilde beş altı dur yaptık sanırım. Balık her sıçradığından Fatih benden çok keyif alırcasına çığlıklar atıyordu. Güç bela balığı kıyılamayı başardım. Oldukça iri kilo üzeri bir balıktı. Tamda dereden çıkmamıza az kala gelen bu balık moralimizi düzeltti. İlk göz ağrım yine yaptı yapacağını beni eli boş göndermedi.

Tüm güzel insanlara rastgele.