SON ATIŞ

151

Dostum Fatih AÇAR ile hafta içi bir kaçamak yapmaya karar verdik. Yeni işyerimi açtığım günden buyana av zevkimden de fazla ile ödün vermeye başlamıştım. Avlak olarak ise en yakın mesafedeki avlakları tercih ediyordum. Bu avımızda rotamızı biraz uzattık. Karaman merkeze 135 km uzaklıktaki bu avlağa yol şartlarını da ekleyince iki buçuk saatlik bir zamanda varabiliyorduk.

Gece 03:00 da buluşarak, önce atıştırmalık bir şeyler almak için 24 saat açık olan Unlu Mamulleri satıcısına uğradık. Her zamanki gibi soğuk sandviçlerden bolca alarak, petrole geçtik. Mazot ihtiyacımızı ve içeceklerimizi de buradan aldıktan sonra yola koyulduk.  Hiç mola vermeden avlağımıza kadar vardık. Daha önce bu yerin baraja yakın yerinde av yapmıştım. Bu bölgesine daha önce hiç gelmemiştim. Aslında avlanacağımız yer dereymiş, fakat barajda suyu fazla tuttukları için av yapacağımız yerde barajın bir parçası olmuştu.

Dereyi bulabilmek için yukarıya doğru yürümeye başladık. Parkur zorluydu ama manzaramız müthişti. Kaşıklarımızı atıp çekerken dereye kadar uzun bir yürüyüş yaptık. Uzunca bir süre derede kaşık salladık ama hiçbir sonuç alamadık. Geri dönüp baraja doğru denemeye kadar verdik. Dönüş yolunda hızlı ilerledik ama derelerde bazı can alıcı noktalar verdir ya onları da es geçmedik. Böyle noktaların birinde sağlam bir vuruş aldım. Kayanın altından fırlayan balık  kaşığıma saldırdıktan sonra, kayanın altına tekrar girdi. Burada defalarca deneme yapsam da balık bir daha çıkmadı.

İlk başladığımız noktaya geldiğimizde ise oldukça geç olmuştu. İki buçuk saatlik yolumuz vardı ve döndüğümüzde dükkanı açacaktım. Aracımızın yakınlarında demeneler yapıyorduk. Hava ise inanılmaz bir şekilde ısınmaya başlamıştı ve terlememiz iyice artmıştı. Artık dönmeye karar verdik ve etrafımızdaki çöpleri toplamaya başladık. Ne yazık ki gittiğim tüm meralar, gelen ziyaretçilerin dönerken götürmedikleri çöpleri ile dolu. Bu konu beni çok üzse de elimden geldikçe çevremdekileri bu konuda her zaman uyarıyorum.

Artık aracımıza doğru çıkmaya başlamıştık. Fatih’e dur bekle şu SON ATIŞI yapayım dedim. Fatih beni beklemeden çıkmaya devam ederken o anda olanlar oldu. Kamışım iki büklüm olmuştu ve makineden kalama sesleri yükselmeye başladı. Bir yandan balığı çekmeye çalışırken, bir yanda da Fatih’e bağırıyordum. Fatih ilk başlarda şaka yaptığımı sanda da balık sudan fırlayınca yanıma koşarak gelmeye başladı.

Fatih elinde kepçe hazır beklerken, balıkta inancı bir şekilde mücadelesine devam ediyordu. Başığı birkaç kez kıyıya yaklaştırsam da, tekrar kalama alarak uzaklaşıyordu. Ama sonunda kazanan taraf biz olmuştuk. Son anda gelen bu balık neşemizi yerine getirmişti.

Çekilen fotoğrafların ardından yola koyulduk. Ben kısa bir süre içerisinde uykuya daldım ve bana göre kısa bir zamanda yolculuğumuzu tamamladık. Önce eve uğrayıp üzerimi değiştirdim ve dükkanın yolunu tuttum. Geri dönmüştük fakat aklımızda, avlak kalmıştı. İkinci etap için hazırlıklarımız şimdiden başladı. Kısmet olursa kısa bir süre sonra bu avlağı tekrar ziyaret edeceğiz.

Tüm güzel insanlara Rastgele.