2019 Doğal Alabalık Türleri I Sezon Açılışı I Seyhan Alası

242

Beş aylık alabalık yasağını, sanki beş yılmışçasına geçire bildik çok şükür. Hasret kaldığımız doğal alabalık türlerini tekrar göre bilmek için bir an önce sezonun açılmasını beklemek gerçekten çok sıkıcıydı. Sezon açılışı yaklaşırken bizimde av planlarımız çoğalıyor. Sezon açılışını nerede yapacağımıza karar veremiyorduk. Eriyen kar suları hemen hemen her dereyi coşturmuş ve sularının rengini bulandırmıştı. En doğru derenin yüksek rakımlardaki dereler olacağını düşünerek böyle bir avlağa gitmeyi tercih ettik.

1 Mart’ın gelmesi ile Doğal Alabalık sezonunu açmış olduk. 01.09.2016-31.08.2020 tarihleri arasında geçerli olan 4/2 Numaralı Amatör Amaçlı Su Ürünler Avcılığını Düzenleyen Tebliğe göre; 1 Ekim de başlayan Doğal Alabalık Türler av yasağı 28 Şubat dâhilinde avlanması yasaktır. Alıkonula bilir boy limitleri ise tüm doğal alabalık türleri için 25 cm’dir. Av surecinde alıkonulabilir adet ise 3 tür.

Sezonun ilk haftası gidemedik. İkinci haftası planladığımız bölgede yaşayan bir arkadaşımı arayarak derenin durumu hakkında bilgi aldım. Derenin suyunun yüksek olduğunu ama bulanıklığını fazla olmadığımı söyledi. Dostum Fatih AÇAR ile 10 Mart sabahı 5:00 da yola koyulduk. Karaman’a yaklaşık 200 km uzaklıktaydı avlağımız. Yolda hiç mola vermeden Fatihin devasa termosundaki çayı tüketerek avlağımıza varmıştık. Gün ağarmıştı ve havada oldukça yumuşaktı. Etrafımızdaki dağlarda ise karlar neredeyse olduğu gibi duruyordu. Hızlı bir şekilde hazırlanarak dereye inmek için can atıyorduk.

Avımıza her zamanki banko yerimizden başlamaya karar verdik. Derenin kenarına inmiştik ve kaşıklarımızı atıp çekmeye başladık. Derede su gerçekten de çok fazlaydı. Kaşıklarımızı yüzdüre bilmek için çok çaba sarf ediyorduk. Kaşığımızı attıktan sonra dere alıp götürüyordu. On beş dakika kadar burada oyalanmıştık fakat hiç balık kandıramamıştık. Çıkmaya karar verdik ve çıkarken birkaç atış daha yapıyordum. Kamışımın ansızın bükülmesi ile heyecan başlamıştı. Balık kaşığımı yakıda kapmıştı ve bu akıntılı suda balığı gezdirmeye hiç niyetim yoktu. Hızlı bir şekilde balığı sudan çıkarttım. Balık limitlerin üzerinde harika bir balıktı. Ülkemizin endemik türlerinden alan Seyhan Alası (Salmo Labecula) Mürekkep Benekli veya benin değimimle Mor Benekli.

Fatih’e seslenerek balık yakaladığımı söyledim. Fatih’in gelmesi ile balık ile birkaç kara fotoğraf çekindikten sonra balığımızı ait oldu sulara geri bıraktık. Neşemiz yerine gelmişti ve sezonun ilk doğal türünü yakalamıştım. Derenin yukarılarına doğru ilerledik ve kaşıklarımızı yüzdüre bilmek için çok çabalar harcadık. Birkaç saat av yaptık fakat başka balık kandıramayınca derenin daha yukarılarına gitmek için aracımıza döndük.

Derenin bu bölgesinde ise yine aradığımızı bulamamıştık. Yemek için aracımızın yanına geldik ve uygun bir yere ateşimizi yaktık. Ateşin köz olmasını beklerken duramadım ve biraz daha av yapmaya karar verdim. Birkaç atışın artından bir ufaklık yapıştı kaşığıma bu balıkta Seyhan Alasıydı. Fotoğrafların ardından bu balığı da ait oldu sulara geri gönderdim.

Közümüz olmuştu ve sıra ciğerlere gelmişti. Ciğerlerimizi yavaş yavaş pişirdik ve afiyet ile tükettik. Saat 12:00 gibi avımızı sonlandırarak dönüş yoluna geçtik.

Sezon açılışı için güzel bir avdı ve gelen ilk balık ise sezon açılışı için harika olmuştu. Bu sezonda kendimi çok şanslı hissetmeme neden oldu. Umarım ki öyle olur ve bunun gibi daha nice balıklar ile tanışmamız nasip olur. Kısmet olursa bu sezonda çok çeşitli Doğal Alabalık türlerinin peşinde koşacağım ve kısmetse de sizlerle paylaşacağım.

Bu avımızın videosuna www.youtube.com/tayyarcelik kanalımızdan ulaşa bilirsiniz.

Tüm güzel insanlara rastgele.

• Kullanılan Ekipmanlar:
  • Kamış: Dam Effzett Microflex 1.90mt 2-10 Gr
  • Makina: Shimano Aernos 2500 FB
  • Misina: MAD Guardian Camouline 0.25mm
  • Yem: Mepps TW Altın

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.